بردپرسپولیس دربرابر مس کرمان

ترکیب مس کرمان : آرمان شهدادنژاد، فرهاد سالاري، عليرضا ابراهيمي، میلاد جهانی (سمیر برکیچ در دقیقه‌ی 34)، علی اسماعیل شیرازی، فرزاد حسين‌خاني، محمود تيغ‌نورد، کریم اسلامی، احمد حسن‌زاده (آرش روشنی‌پور در دقیقه‌ی 71)، ادينيو و مصطفي شجاعي (شهرام گودرزی در دقیقه‌ی 61) 

سرمربی : محمود یاوری

ترکیب پرسپولیس : نیلسون، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن بنگر، میثم حسینی، رضا حقیقی، سید مهدی سیدصالحی (محمد عباس‌زاده در دقیقه‌ی 1+90)، پیام صادقیان، قاسم دهنوی، محمد نوری  (مهرداد کفش‌گری در دقیقه‌ی 83) و غلام‌رضا رضائی (حمیدرضا علی‌عسگر در دقیقه‌ی 59).

سرمربی : علی دائی

شرح بازی :
در نيمه نخست، سرخ پوشان پرسپوليس قصد داشتند از كناره ها به سمت دروازه تيم مس كرمان نزديك شوند اما دفاع پر تعداد مدافعان سفيدپوش، مانع از خودنمايي هافبك هاي پرسپوليس شد.
شاگردان محمود ياوري سرمربي تيم مس كرمان نيز در نيمه نخست با تجمع در يك سوم خط مياني در انديشه بسته نگه داشتن دروازه خودي بودند تا در ضد حملات سرعتي بتوانند دروازه حريف را با خطر تهديد كنند اما در خلق موقعيت خطرناك، ناكام ماندند تا دو تيم با تساوي بدون گل به رختكن بروند.
بازيكنان پرسپوليس در نيمه دوم به حركات خود از كناره ها و ارائه بازي مستقيم ادامه دادند تا بتوانند قفل دروازه مس را باز كنند.
اصرار بازيكنان پرسپوليس در سانتر از جناحين در دقيقه ۶۶ به ثمر نشست به طوريكه سانتر حسين ماهيني از جناح راست را آرمان شهداد نژاد دروازه بان مس ناقص دفع كرد كه صادقيان توپ برگشتي را به گل تبديل كرد تا نخستين گل خود را با پيراهن سرخ پوشان به ثمر برساند.
حملات سرخ پوشان در نيمه دوم از كناره ها ادامه يافت تا اينكه اين تيم بر روي يك ضربه ايستگاهي و ضربه سر قاسم دهنوي به دومين گل خود رسيد.
در اين صحنه تيم پرسپوليس از جناح راست صاحب يك ضربه ايستگاهي شد. سانتر ماهني را دهنوي با ضربه سر به گل تبديل كرد تا سرخ پوشان دومين پيروزي خود را در فصل جاري ليگ برتر جشن بگيرند.
بازيكنان مس نيز در دقايق پاياني از لاك دفاعي خارج شدند تا بتوانند گل هاي خورده را جبران كنند اما در تنها موقعيت خطرناك اين تيم مس، ضربه سر ادينيو در دقيقه ۸۱ به تيرك دروازه تيم پرسپوليس برخوردار كرد و كريم اسلامي با بي دقتي نتوانست توپ برگشتي را درون دروازه نيلسون سنگربان سرخ پوشان قرار دهد تا سفيدپوشان به نخستين شكست فصل خود تن دهند.

شرح گلها :

پرسپولیس 1-0 مس کرمان : در شرایطی که حسین ماهینی با یک سانتر مواج توپ را به روی دروازه فرستاده بود، شهدادنژاد با خروج از دروازه توپ را به بیرون فرستاد که توپ در ریباند جلوی پای صادقیان افتاد و این بازیکن جاه‌طلب با وجود آن‌که شیرازی، مدافع مس بر روی زمین افتاده بود، با یک شوت سرکش دروازه‌ی پرسپولیس را گشود.

پرسپولیس 2-0 مس کرمان : حسین ماهینی از نزدیکی‌های خط کرنر روی یک ضربه‌ی آزاد یک سانتر بی‌نقص انجام داد که قاسم دهنوی با یک ضربه‌ی سر توپ را به کنج سمت چپ دروازه فرستاد که شهدادنژاد نیز تلاش بسیاری برای دفع آن انجام داد ولی توفیقی نیافت.

دقایق حساس :

دقیقه‌ی 5 : نخستین صحنه‌ی خطرناک این دیدار روی شوت نه‌چندان سهمگین پیام صادقیان خلق شد. در این صحنه ماهینی از جناح راست حرکتی را انجام داد و با یک پاس عرضی پیام را پشت محوطه‌ی جریمه صاحب موقعیت شوت‌زنی کرد که شهدادنژاد توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه‌ی 40 : با وجود آن‌که توپ بسیار بین دو تیم رد و بدل می‌شد که بیش‌تر به دلیل لو رفتن توپ توسط هافبک‌های دو تیم بود، غلام‌رضا رضائی از میانه‌ی میدان پا به توپ شد و پس از یک و دو با پیام صادقیان، می‌رفت که در موقعیت تک به تک توپ خود را راهی دروازه کند که مدافع مس توپ او را با یک تکل قیچی کرد.

دقیقه‌ی 40 : حسین ماهینی که در این دیدار جناح راست را جولان‌گاه نفوذهای خود کرده بود، روی یک نفوذ یک سانتر به داخل محوطه‌ی جریمه فرستاد که با ضربه‌ی سر دهنوی شهدادنژاد وادار به واکنش شد.

دقیقه‌ی 1+45 : در یکی از تنها موقعیت‌های مس که نیلسون وادار به نشان دادن واکنش شد، حسن‌زاده با نفوذ به محوطه‌ی جریمه می‌رفت که دروازه‌ی نیلسون را پس از 225 دقیقه بگشاید که با مزاحمت مدافع پرسپولیس حسن‌زاده شوت را در حالت نامتعادلی زد که نیلسون برای دفع آن چندان به زحمت نیفتد.

دقیقه‌ی 52 : پرسپولیس که نیمه‌ی دوم را کمی هجومی‌تر آغاز کرده بود یک نفوذ همه‌جانبه را از جناح چپ آغاز کرد که با یک تعویض منطقه‌ی بازی توپ به دهنوی رسید که این بازیکن نیز با یک سانتر توپ را به محوطه‌ی جریمه فرستاد که نوری توپ را با یک ضربه‌ی سر به سر مدافع مس کوبید تا داور با بی‌دقتی اعلام کرنر نیز نکند.

دقیقه‌ی 54 : سرخ‌پوشان بار دیگر روی حرکت صادقیان یک حمله را ترتیب دادند که بازهم دهنوی از جناح راست سانتر کرد که توپ با واکنش شهدادنژاد از جلوی سیدصالحی جمع شد.  

دقیقه‌ی 60 : دهنوی برای چندمین بار توپ را از جناح چپ توپ را برای مهاجمان ساخته و پرداخته کرد. دهنوی با یک پاس عرضی توپ را علی‌عسگر سپرد و او نیز توپ را برای صادقیان کاشت، اما او توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه‌ی 82 : سمیر برکیچ از جناح چپ نفوذی زیبا را انجام داد و اقدام به یک سانتر کرد که روی سر ادینهو فرود آمد که این برزیلی تشنه‌ی گل توپ را تیر کوبید و اسلامی نیز در ریباند توپ را با اختلاف به بیرون زد و در تمام این لحظات نیلسون شاهد بود.

دقیقه‌ی 85 : در این دقیقه شاهد یک دوئل تمام برزیلی بودیم. ادینهو که روی یک نفوذ صاحب یک ضربه‌ی آزاد از چند متری محوطه‌ی جریمه شده بود، با یک ضربه‌ی مواج و پرقدرت دروازه‌ی نیلسون را به شدت تهدید کرد که نیلسون به سادگی توپ را جمع کرد.

دقیقه‌ی 88 : ادینهو برای دومین بار در 10 دقیقه‌ی پایانی دروازه‌ی پرسپولیس را از یک ضربه‌ی آزاد، این‌بار از نزدیکی‌های خط طولی جناح چپ زمین روی دروازه‌ی نیلسون فرستاد که با برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

بهترین بازیکن :

پیام صادقیان که موفق شد طبق وعده‌ی خود اولین گل خود برای پرسپولیس را به ثمر برساند.

اتفاق ویژه :

1)     علیرضا حقیقی پس از 18 ماه امروز در ترکیب 18 نفره پرسپولیس قرار گرفت و مورد تشویق هواداران با لقب کاسیاس قرار گرفت.

2)     هواداران پرسپولیس در بازی امروز با تشویق دهنوی به شدت علیه سپاهانی‌ها شعار دادند.

3)     حدود 100 هوادار مس کرمان در ورزشگاه حضور دارند و به تشویق تیم خود با پرچم‌های نارنجی با طبل و دهل می‌پردازند.

4)     علی دایی وقتی وارد ورزشگاه شد و با سکوهای خالی مواجه شد سر خود را تکان می‌داد و تعجب کرده بود.

5)     امیر عابدزاده نیز با لباس شخصی همراه با دایی کنار زمین دقایقی به گفت‌وگو پرداخت.

6)     فیرات، سرمربی سایپا که کتابچه‌ای را در دست داشت وارد ورزشگاه آزادی شد. پس از ورود فیرات، نماینده باشگاه آث میلان ایتالیا نیز که برای مذاکره با قرمزپوشان به ایران آمده وارد ورزشگاه آزادی شد. برخی از هواداران پرسپولیس به حضور فیرات سرمربی سایپا اعتراض داشتند. پرسپولیس بازی بعدی خود را باید مقابل سایپا در کرج انجام دهد.

7)     نماینده میلان ابتدا دیداری با هواداران  پرسپولیس که مقابل درب غربی بودند، داشت. سپس قدم‌زنان و بررسی دقیق اطراف ورزشگاه آزادی وارد استادیوم شد.

8)     برخی از هواداران پرسپولیس به حضور فیرات سرمربی سایپا اعتراض داشتند. پرسپولیس بازی بعدی خود را باید مقابل سایپا در کرج انجام دهد.

9)     قاسم دهنوی نیز به سمت نیمکت مس رفت، همچنین غلامپور نیز به سمت عزیزیان رفت.

10)  سید جلال حسینی، محمد نوری، غلامرضا رضایی، سیدمهدی سید صالحی، علیرضا حقیقی، رضا حقیقی، محسن بنگر و حسین ماهینی به سمت یاوری رفتند. نیلسون هم به سمت عزیزیان مربی سابق خود رفت، جالب اینجا بود که نیلسون به شوخی با لگد به شکم عزیزیان زد و با او شوخی کرد که این امر سوژه عکاسان شده بود.

11)  زمانی که یکی از بازیکنان مس روی زمین افتاده بود یاوری به غلامرضا رضایی بازیکن پرسپولیس اعلام کرد که توپ را به بیرون بزند اما او این کار را انجام نداد، همین امر باعث اعتراض شدید سرمربی مس شد و او برای رضایی دست زد پس از پنج دقیقه مهاجم سرخپوشان به سمت یاوری رفت و از او عذرخواهی کرد.

12)  علی ضیاء مجری برنامه ویتامین C همراه با چند نفر وارد جایگاه CIP شد، هنگامی که مأموران حضور او را همراه با چند نفر دیدند او را از جایگاه بیرون کردند که این امر با اعتراض این مجری همراه بود و جر و بحثی صورت گرفت، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ از علی ضیاء به خاطر این حرکت عذرخواهی کرد و گفت که به علت کمی صندلی در جایگاه CIP نمی‌‌توان از افراد میهمان پذیرایی کرد.

13)  علی دایی پس از به ثمر رسیدن گل پرسپولیس به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت، همچنین هواداران علیه استقلال شعارهایی سر دادند. هواداران با شعار «دایی سر طلایی افتخار آسیایی» سرمربی پرسپولیس را مورد تشویق قرار دادند.

14)  محمود یاوری سرمربی مس اعتراض‌هایی را نسبت به عملکرد داور داشت، همچنین هواداران کرمانی نیز به داور معترض بودند، یاوری چندین دقیقه در کنار زمین به اعتراض‌های خود ادامه می‌داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ورزشی ، ،

تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392 | 13:2 | نویسنده : zahra |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.